Hejsvejs

Idag drömde jag att jag besökte min gamla högstadieskola och kramade om min senila lärare som mest såg ut som ett vandrande, gyllenbrunt russin. Brevid stod en gubbe utan haka och flinade samtidigt som han kladdade på en elev.
Därefter blev det suddigt och övergick till att jag drömde om två whitetrash som gick runt på en hamn och samlade på gamla petflaskor för att snuska sig med i solskenet.
Jag själv gick runt på gatorn ensam för att gå vilse i en kyrkogård. Help plöstligt gick jag in i en kyrka men fick panik då ett lik i en kista helt plötsligt började röra på sig och jag rusade mot kyrkporten, panikslagen och fast besluten att ta mig därifrån. Då jag kom ut på kyrkogården såg jag till min förfäran att hela den var täckta av lik som rörde på sig i kistor och jag fick svårt att andas, men intalade mig själv att gå lugnt för att ta mig till grindarna utan att få en panikattack.
När jag tagit mig ut var jag lättad då jag befann mig på en väg full med andra levande, till synes normala människor men insåg då att jag var omringad av kyrkogårdar som verkade sträcka sig flera mil. Plötsligt hörde jag hur någon skrek och fick syn på en galen, förmodligen berusad rödhårig tant och fick panik igen. Efter att jag sprungit runt i kyrkogårdar och gator kom jag till slut ut på en solupplyst cykelväg där en elvaråring som gick i ett långt skolled, vände sig mot mig och frågade ifall jag inte kunde leda tillbaka dom till skolan. Då jag tittat på henne med en bajsnödig min en obehagligt lång tid, sa hon bara; "Du får ha en bra helg!" Jag svarade med att springa ifrån dom samtidigt som jag i förbifarten skrek; "Detsamma!" Därefter gick jag runt i en solig by samtidigt som jag började inse att jag bara drömde och bestämde mig för att gå ut mitt i vägen och ta av mig kläderna framför bilister som tittade med en chockad min. Det hela slutade med att jag var med whitetrashen i hamnen igen och hällde mjölk på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0